ხელოვნების პედაგოგი ნათია ჩხიკვაძე (გურგენიძე)

Monday, 7 May 2018

შიდა დაკვირვების გაკვეთილი "შევქმნათ პეიზაჟი|"

შიდა დაკვირვების გაკვეთილი სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში
მასწავლებელი - ნათია ჩხიკვაძე
საგანი- სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
სწავლების საფეხური/კლასი -    მეშვიდე
მოსწავლეთა რაოდენობა-3
თემა -      შევქმნათ პეიზაჟი
მიზანი- შეძლოს:  პეიზაჟის ჟანრული თავისებურებების გათვალისწინებით პრაქტიკული საქმიანობის განხორციელება, განუვითარდეს მასალის, ტექნიკის ფლობის და ჩანაფიქრის განხორციელებისადმი შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები.
შედეგი-  განახორციელა პრაქტიკული საქმიანობა, განუვითარდა მასალის ტექნიკის ფლობის და ჩანაფიქრის განხორციელებისადმი შემოქმედებითი უნარ-ჩვევბი.
სტანდარტი- ს.გ.  VII. 2  -  ირჩევს შესაბამის გამომსახველობით ხერხებს,                                                        მასალას, ტექნიკას და თემატიკას განწყობილების                                                  გადმოსაცემად;
                        ს.გ.  VII. 4  -  იყენებს სხვადასხვა კულტურისა და პერიოდის                                                      მხატვრების ნამუშევრებს, როგორც წყაროს                                                              საკუთარი ნამუშევრის შესაქმნელად;






აქტივობის აღწერა
მეთოდი
კლასის ორგანიზების ფორმა
რესურსი
დრო
თითოეული აქტივობის მიზანი
1















2


მიზნის და შეფასების სქემის გაცნობა. მისალმების შემდეგ მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის მიზანს და შეფასების სქემას.  







წინარე ცოდნის გააქტიურება. მოსწავლეები იმსჯელებენ პეიზაჟის ჟანრის თავისებურებებზე, გაიხსენებენ ამ ჟანრის წარმოშობის ისტორიას, სავარაუდოდ აღნიშნავენ ურბანული და მარინისტული ჟანრის  პეიზაჟებს და ისაუბრებენ პეიზაჟისთვის დამახასიათებელი გამომსახველობითი ხერხების შესახებ.




ვერბალური ახსნა











კითხვა პასუხი




მთელ კლასთან











ინდივიდუალური






მიზანი და შეფასების სქემა










განმავითარებელი კომენტარები






2 წთ











5წთ





მოსწავლეებს ეცოდინებათ გაკვეთილის მიზანი, შეფასების კრიტერიუმები








იმსჯელებენ პეიზაჟის ჟანრის თავისებურებებზე
3











4



























5























6




















7























ახალი მასალის გაცნობა. მოსწავლეებს წავუკითხავ სახელმძღვანელოში მოცემულ ინფორმაციას და მივცემ განმარტებებს



 მსჯელობა სახელმძღვანელოში მოცემული ინფორმაციის შესახებ.
მოსწავლეებმა იმსჯელონ თითოეული ნამუშევრით აღძრულ შთაბეჭდილებაზე, გაიხსენონ მათთვის ცნობილი ნიმუშები  და გამოთქვან მოსაზრება თუ როგორ და რა ხერხით არის ნამუშევარში გადმოცემული მხატვრის ჩანაფიქრი და რომელი ნამუშევარი შეიძლება იქცეს წყაროდ მათი ნამუშევრებისათვის

პროექტორით გაშუქებულ ილუსტრაციებზე დაკვირვება. მოსწავლეებს ვაჩვენებ პროექტორით გაშუქებულ სხვადასხვა მხატვრის მიერ შექმნილ პეიზაჟის ნიმუშებს, რომელთა დაკვირვების საფუძველზე შექმნიან ნამუშევრებს

 „ჩვენი სახელოსნო“
დახატავენ ნამუშევარს თემის შესაბამისად.
მოსწავლეებს წარმოდგენილი ექნებათ  პრაქტიკული საქმიანობისათვის საჭირო რესურსები, რომელთაგანაც არჩევანს გააკეთებენ ინდივიდუალურად საკუთარი ჩანაფიქრის შესაბამისად. ვთავაზობ თითოეულ მოსწავლეს მუშაობის პროცესში გამოავლინონ შეძენილი ცოდნა, საკუთარი ჩანაფიქრის შესაბამისად გამოიყენონ კოლორიტი,სხვადასხვა მონასმი, სათანადო ხერხით გადმოსცენ სტატიკა და დინამიკა და სხვადასხვა გამომსახველობითი ხერხები



შეფასება. მოსწავლეებს შევაფასებ შეფასების რუბრიკის მიხედვით









სახელმძღვანელოზე მუშაობა










მსჯელობა



























რესურსის ჩვენება

















პრაქტიკული საქმიანობა

























მასწავლებლის შეფასება სქემის მიხედვით








































ინდივიდუალური










ინდივიდუალური


























მთელი კლასი

















ინდივიდუალური





























ინდივიდუალური
















































სახელმძღვანელო











განმავითარებელი კომენტარები


























კომპიუტერი, პროექტორი















აკვარელი, გუაში, პასტელი, პროექტორი, სახელმძღვანელო და სხვა.























შეფასების სქემა







































































10წთ










5
წთ


























2 წთ

















20წთ




























2 წთ






























































გაეცნობიან ახალ მასალას










მოსწავლეები გამოთქვამენ მოსაზრებას სახელმძღვანელოში გაცნობილი ინფორმაციის საფუძველზე და იმსჯელებენ საკუთარ დამოკიდებულებაზე მხატვრის
ჩანაფიქრისადმი
















მოსწავლეებს განუვითარდებათ შემოქმედებითი აზროვნება და ინფორმაციის აღქმის უნარი












შექმნიან ნამუშევარს პეიზაჟის თემაზე























შეფასების სქემა























No comments:

Post a Comment