ისტ-ის გამოყენება საგაკვეთილო
პროცესში
საგანი:
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
კლასი: VII
პედაგოგი: ნათია ჩხიკვაძე
თარიღი: I სემესტრი
N
|
თემა
|
გაკვეთილი
|
აქტივობა
|
აქტივობის მიზანი
|
კავშირი ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
|
ელექტრონული რესურსები
|
რეფლექსია
|
1
|
ვკითხულობთ ხელოვნების ნაწარმოებს
|
I.6
სივრცე ხელოვნებაში
|
გაკვეთილზე გამოვიყენე
ჩემს მიერ მომზადებული პრეზენტაცია , რომელშიც მოცემულია ცნობილი მხატვრების ფერწერული ნიმუშები. ნაიმუშებში მხატვრებს პეიზაჟის სახეობები აქვთ ასახული . გაკვეთილის ახსნისას რესურსის გამოყენებამ უზრუნველყო მოსწავლეთა აქტიური ჩართულობა.
|
მოსწავლემ გადმოსცეს თეორიული ცოდნა პრაქტიკულ ნამუშევარში
|
ს.გ. VII. 1.
მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა
და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
·
ხატავს სივრცეს პერსპექტივის ძირითადი კანონების გათვალისწინებით;
|
საპრეზენტაციო სლაიდი „სივრცე პეიზაჟში“
პროგრამა power point-ის გამოყენებით
|
საპრეზენტაციო სლაიდი საინტერესო
აღმოჩნდა მოსწავლეებისათვის, რამაც მათი დიდი ინტერესი და ჩართულობა განაპირობა
|
2
|
წარსულის კვალი
|
II.5
ვულკანის ფერფლში დამარხული ქალაქი
|
მოცემულ გაკვეთილზე გამოვიყენე
ვიდეომასალა ქალაქ პომპეის ვულკანის ამოფრქვევის ამსახველივიდეო მასალა, რომლის ჩვენება
უშუალოდ დაკავშირებული იყო საგაკვეთილო თემატიკასთან და მოსწავლეებზე მოახდინა დადებითი
ზეგავლენა
|
მოსწავლეს განუვითარდეს საკუთარი ჩანაფიქრისადმი შემოქმედებითი მიდგომის უნარ-ჩვევა
|
ს.გ. VII. 4
მოსწავლე აცნობიერებს სამყაროს, როგორც მრავალფეროვანი გრძნობებისა და
იდეების წყაროს და შეუძლია მათი ასახვა ნამუშევარში
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
·
ხატავს გრძნობებით აღძრულ ასოციაციებსა და შთაბეჭდილებებს;
|
ვიდეომასალა-
|
ვიდეორესურსმა მოსწავლეების განწყობისა
და შთაბეჭდილებაზე დადებითი ზეგავლენა მოახდინა, ისისნი მონდომებით ჩაერთვნენ პრაქტიკულ
საქმიანობაში, რაც მათ შედეგზე დადებითად აისახა
|
3
|
ეპოქა და ხელოვნება
|
III.11-12
ტექნიკური პროგრესი და ხელოვნება
|
გაკვეთილზე გამოვიყენე ჩემს საგანმანათლებლო
ვებგვერდზე განთავსებული მიმდინარეობების (ფოვიზმი, კუბისზმი, აბსტრაქციონიზმი და
ექსპრესინიზმი) ამოსაცნობი კლასიფიკაციის დოკუმენტი, რომლის მიხედვითაც მოსწავლეებს
შესაბამისობა უნდა მოეხდინათ
|
მოსწავლემ იმსჯელოს ხელოვნების
ნაწარმოებებში გამოყენებულ გამომსახველობით ხერხებზე და განუვითარდეს საკუთარი დამოკიდებულების
გამოხატვის უნარ-ჩვევა
|
ს.გ. VII. 11
მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ეპოქისა
და კულტურის ხელოვნების ნიმუშები
შედეგი თვალსაჩინოა. თუ მოსწავლე
·
ამოიცნობს ამა თუ იმ კულტურის ხელოვნების ნიმუშების ზოგიერთ დამახასიათებელ
ნიშანს;
|
საგანმანათლებლო გვერდი: https://learningapps.org/display?v=prbbhoe6c19
|
შესაბამისობის დადგენა მოსწავლეებივის
ძალიან სახალისო აღმოჩნდა, ისინი სრულად ჩაერთნენ აქტივობაში და ხალისით ალაგებდნენ
მიმდინარეობების მიხედვით ხელოვნების ნიმუშებს
|
გამოყენებული
რესურსებისა და ბმულების
ჩამონათვალი
1.
საპრეზენტაციო სლაიდი: პეიზაჟის სახეობები.
პრეზენტაციის მომზადებისას გამოვიყენე ფოტო მასალა სახელმძღვანელოს СD დისკიდან და შევქმენი რესურსი
გთხოვთ გადახვიდეთ ბმულზე და დაათვალიეროთ სლაიდი
https://kunkulika.blogspot.com/2019/06/blog-post_12.html
რეფლექსია (I სემესტრი)
რესურსი სასწავლო პროცესის აუცილებელი კომპონენტია, ამიტომაც ეთმობა მას ცალკე თავი ეროვნულ სასწავლო გეგმაში, სადაც ვკითხულობთ: სასწავლო პროცესში აუცილებელია მრავალფეროვანი საგანმანათლებლო რესურსების გამოყენება როგორც მასწავლებლებისათვის, ასევე მოსწავლეებისათვის.
რესურსის გამოყენებით სწავლება ბუნებრივად და სასიამოვნოდ მიმდინარეობს.
მისი მეშვეობით ადვილია მასალის ახსნა, სახელმძღვანელოს ნაკლული მხარეების შევსება და დიდია ინტერესიც მოსწავლეთა მხრივ, ამიტომ საგაკვეთილო პროცესში ჩავრთე ისტ-ის გამოყენება, რომელიც ძალზე შედეგიანი აღმოჩნდა. მისი გამოყენებით ადვილია შედეგზე გასვლა. ჩემი გადაწყვეტილება ელექტრონული რესურსის გამოყენების შესახებ, სწორედ, ამ მიზანს ემსახურებოდა.
სასწავლო პროცესში ჩემ მიერ შექმნილი და გამოყენებული რესურსების შედეგად გაიზარდა მოსწავლეთა ჩართულობა, მოტივაცია და ინტერესი შესასწავლი საკითხების მიმართ. სასწავლო პროცესი გახდა სახალისო და საინტერესო. მოსწავლეებმა უკეთ აღიქვეს და ისწავლეს, რადგან ინფორმაცია ვიზუალურადაა გაფორმებული, ტექსტი და ილუსტრაციები შერწყმულია მოსწავლეთა ყურადღების კონცენტრირებისათვის. ყოველივე ეს მათ დაეხმარათ შინაარსის უკეთ გაგებაში.
ვფიქრობ,
ჩემმა
მცდელობამ გაამართლა, რადგან მოსწავლეები იმდენად
დაინტერესდნენ რესურსებში წარმოდგენილი ინფორმაციით, რომ ამავე თემების შესახებ უფრო მეტი ინფორმაციის გაგებისა და მოძიების სურვილი გაუჩნდათ.
ვფირობ, უმჯობესი იქნებოდა მოსწავლეებითვისაც მიმეცა საშუალება თავად შეექმნათ ნამუშევრები ელექტრონული რესურსების გამოყენებით, რასაც აუცილებლად განვახორციელებ მეორე სემესტრში.
ისტ-ის გამოყენება საგაკვეთილო
პროცესში
საგანი: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
კლასი: VII
პედაგოგი: ნათია ჩხიკვაძე
თარიღი: II სემესტრი
N
|
თემა
|
გაკვეთილი
|
აქტივობა
|
აქტივობის მიზანი
|
კავშირი ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
|
ელექტრონული რესურსები
|
რეფლექსია
|
1
|
IV აღმოსავლეთი და დასავლეთი
|
IV.11-12
ცივილიზაციათა დიალოგი
|
გაკვეთილზე გამოვიყენე საპრეზენტაციო პროგრამა, რომელშიც წარმოდგენილი იყო ჩინურ ლარნაკზე მოხატული ორნამენტების ნიმუშები სლაიდების სახით.
|
მოსწავლემ
შეძლოს მსჯელობა აღმოსავლეთისა და დასავლეთის კულტურების ურთიერთზეგავლენის მნიშვნელობაზე
|
ს.გ.
VII. 8.
მოსწავლეს შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვისა და კომუნიკაციის საშუალება
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
|
საპრეზენტაციო სლაიდი „ჩინური ლარნაკის მოხატულობები“
|
საპრეზენტაციო სლაიდი ეფექტური აღმოჩნდა მოსწავლეებისათვის, მისი დახმარებით მოსწავლეები უფრო საინტერესოდ მსჯელობდნენ ჩინური ხელოვნების ტრადიციების (კერძოდ, ორნამენტების მახასიათებლების) შესახებ.
|
2
|
IV
აღმოსავლეთი და დასავლეთი
|
IV.5
ამომავალი მზის ქვეყყანა
|
მოცემულ გაკვეთილზე გამოვიყენე ინტერნეტსტატია, რომელიც მოვიძიე ვებგვერდზე: Japan.ge. ,სადაც მასში მოცემულია დამატებითი ინფორმაცია ფოტოებით იაპონური ხელოვნების ტრადიციული დარგის შესახებ
|
მოსწავლემ შეძლოს მსჯელობა კონკრეტული კულტურის თვითმყოფადობაზე და ხელოვნებიის ტრადიციული დარგების თავისებურებებზე და პრაქტიკული სამუშაოს შესრულება
|
ს.გ.
VII. 2
მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას
|
ინტერნეტსტატია ვებგვერდზე:
http://www.japan.ge/?p=785
|
რესურსმა მოსწავლეების განწყობისა და შთაბეჭდილებაზე დადებითი ზეგავლენა მოახდინა, ისინი ლოგიკურად მსჯელობდნენ იაპონიის ტრადიციაზე, კონკრეტულად კი გამომსახველობით ხერხებზე და ადამიანისა და ბუნების ჰარმონიულ ურთიერთკავშირზე.
|
3
|
V
ხელოვნება და საზოგადოება
|
V.3
პროექტი 1. მუზეუმი ცოდნის ტაძარი
|
გაკვეთილზე მოსწავლეებს დაფაზე დავუწერე ვებგვერდის მისამართი და ვთხოვე ამ მისამართიდან ეხელმძღვანელათ და კომპიუტერში პროგრამა power point-ის გამოყენებით შეექმნათ სლაიდშოუ სხვადასხვა მუზეუმების შესახებ
|
მოსწავლემ შეძლოს ისტ-ის გამოყენებით შექმნას რესურსი მომავალი პრეზენტაციისათვის
|
ს.გ.VII.5.
მოსწავლეს შეუძლია დაგეგმოს და შეასრულოს სხვადასხვა სახის სამუშაო
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
გეგმავს შესასრულებელი სამუშაოს თანმიმდევრობას და სამუშაო გრაფიკს, ანაწილებს ფუნქციებს, აკონტროლებს სამუშაოს მიმდინარეობას, პრობლემის შემთხვევაში ცვლის სტრატეგიას;
|
სახელმძღვანელოში მოცემული ვებგვერდის ბმული www.museum.ge
|
მოსწავლეებმა ხალისით შექმნეს საპრეზენტაციო რესურსი ისტ-ის გამოყენებით, რამაც მათი მოტივაციის ამაღლებას შეუწყო ხელი
|
4
|
VI
შემოქმედებითი სტუდია
|
VI.3
შევქმნათ პორტრეტი
|
გაკვეთილზე გამოვიყენე ჩემს საგანმანათლებლო ვებგვერდზე არსებული რესურსი პოტრეტებში კლასიფიკაცია შესაბამისი განწყობის ამოსაცნობად
|
მოსწავლემ შეძლოს მსჯელობა პორტრეტის ჟანრულ თავისებურებებზე და პრაქტიკული საქმიანობისას გამოავლინოს მასალისა და ტექნიკის ფლობის უნარ-ჩვევა
|
ს.გ.
VII. 4
მოსწავლე აცნობიერებს სამყაროს, როგორც მრავალფეროვანი გრძნობებისა და იდეების წყაროს და შეუძლია მათი ასახვა ნამუშევარში
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
|
საგანმანათლებლო გვერდი: https://learningapps.org/display?v=pon1ow2vn19
|
მოსწავლეებისთვის შესაბამისობის რესურსი ხალისიანი აღმოჩნდა და ეს აისახა მათ მსჯელობასა და პრაქტიკული საქმიანობის დროს ნამუშევარში ემოციების სწორად გამოდმოცემაში
|
გამოყენებული რესურსებისა და ბმულების ჩამონათვალი
1.
საპრეზენტაციო სლაიდი: „ჩინური ლარნაკის მოხატულობები“;
პრეზენტაციის მომზადებისას გამოვიყენე ფოტო მასალა საპრეზენტაციო სლაიდი „ჩინური ლარნაკის მოხატულობები“; https://kunkulika.blogspot.com/2019/06/blog-post_90.html
4 მოსწავლეთა
მიერ შექმნილი ელექტრონული რესურსი
https://kunkulika.blogspot.com/2019/06/blog-post_19.html
https://kunkulika.blogspot.com/2019/06/blog-post_19.html
რეფლექსია (II სემესტრი)
სწავლის პროცესი ელექტრონული რესურსის გამოყენებით უფრო საინტერესო გახდა როგორც მოსწავლეებისთვის,
ისე მასწავლებლისთვის, ამ დროს მოსწავლე
ხდება უფრო ინფორმირებული,
მეტად მობილური, მოტივირებული და აქ შედეგიც დადებითია.
მნიშვნელოვანი ფაქტორი უჭირავს მხოლოდ მოსწავლის ინტერესებსა
დასაჭიროებებზე
მორგებულ რესურსს.
რესურსების გამოყენებით სწავლება ბუნებრივად და სასიამოვნოდ მიმდინარეობს. მისი მეშვეობით ადვილია მასალის ახსნა, სახელმძღვანელოს ნაკლული მხარეების შევსება და დიდია ინტერესიც მოსწავლეთა მხრივ, ამიტომ საგაკვეთილო პროცესში რესურსების ჩართვა, განსაკუთრებით
მრავალფეროვანი რესურსის გამოყენება ძალზე შედეგიანია.
სასწავლო პროცესში ჩემ მიერ შექმნილი და გამოყენებული რესურსების შედეგად გაიზარდა მოსწავლეთა ჩართულობა, მოტივაცია და ინტერესი შესასწავლი საკითხების მიმართ. სასწავლო პროცესი გახდა სახალისო და საინტერესო. მოსწავლეებმა უკეთ აღიქვეს და ისწავლეს, რადგან ინფორმაცია ვიზუალურადაა გაფორმებული, ტექსტი და ილუსტრაციები შერწყმულია მოსწავლეთა ყურადღების კონცენტრირებისათვის. ყოველივე ეს მათ დაეხმარათ შინაარსის უკეთ გაგებაში.
მოსწავლეებს მივუთითე მხოლოდ ერთი ელექტრონული ბმული და ვფიქრობ უმჯობესი იქნებოდა დამემატებინა ბმულების რაოდენობა, რათა რესურსის შექმნისას მოსწავლეებს მეტი მრავალფეროვნების
საშუალება ჰქონოდათ.
ვფიქრობ, პირველ სემესტრში დანახულმა ინოვაციამ (მოსწავლეთა ჩართულობა ინტერნეტ რესურსის შექმნაში) მეტად დადებითად იმოქმედა ჩემს მოსწავლეებზე და გაზარდა მათი ხალისიანი ჩართულობა საგაკვეთილო პროცესში. ეს გამოიწვია აქტივობამ, რომლის დროსაც მოსწავლეებს მივეცი საშუალება თავად შეექმნათ ნამუშევრები ელექტრონული რესურსების გამოყენებით. მომავალ წელს მსგავს აქტივობას სხვა კლასებშიც დავნერგავ.
No comments:
Post a Comment